Vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Cusco, Peru van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Cusco, Peru van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

23 Februari 2008 | Peru, Cusco

Heeeej hallo allemaal!!

Eindelijk weer eens een berichtje. Mijn eerste week vrijwilligerswerk zit erop. En het is echt superleuk. Het is in CaiCay (of CayCai, en los of aan elkaar, het staat overal anders). Dit is een dorpje op een klein uurtje rijden van Cusco. Het is heel rustig en afgelegen, maar ook heel mooi gelegen tussen de bergen. Ik verblijf in het huis van Ernesto (die alles daar regelt) samen met 5 andere vrijwilligers. Korinna (Grieks), Catherina (Duits), Lore (Belgisch) en Timo en Arvid uit Nederland. Het is heel gezellig. En Rosa komt 3x per dag voor ons koken.
Van 10u tot 12u en van 15u tot 17u komen er dan een hoop kinderen naar ons huis. Ze zijn de helft van de tijd aan het spelen, maar ze moeten ook leren natuurlijk. Ze hebben allemaal een heel laag niveau, want dit is hun school. We bereiden lesjes engels voor. Zo hebben we een keer een memoryspel gemaakt met dieren met de engelse namen erbij. De oudere kinderen, van ongeveer 10 tot 15 jaar, krijgen engels. Natuurlijk zijn er een paar vervelende kinderen bij, maar de meeste zijn echt heel lief en willen heel graag leren.
Even nog om verder een beeld te schetsen van het dorp; er schijnt ergens 1 telefoon te zijn, mobiele telefoons hebben natuurlijk geen bereik, en er lopen varkens, geiten en schapen op straat. Dus het is fijn dat we in het weekend met zn zessen naar Cusco kunnen, waar een mooi hostal perfect in het centrum voor ons is geregeld. En je kunt heel leuk uitgaan in Cusco. Misschien is het extra leuk omdat er in Caicay niks te beleven is, alhoewel wij zelf ook wel feestjes bouwen hoor :P. Wat trouwens heel vermoeiend is in combinatie met die kinderen overdag.
Ik zit hier in totaal 8 weken, nu nog 7 dus, dus ik ben heel blij dat ik het allemaal goed naar mijn zin heb. Ow ik heb trouwens mijn kabeltje voor mijn fototoestel niet meegenomen naar Cusco, dus ik kan er nog geen fotos opzetten, volgend weekend misschien. Doeidoei!!

Groetjes,
Señor Gerrit (zo noemen al die kindjes mij, echt keigrappig)

  • 23 Februari 2008 - 18:43

    Elly:

    senor gerrit
    wat leuk om te horen klinkt allemaal
    heel positief alleen al hoe je ze noemen
    dat je leuke mensen ontmoet hebt waar je
    leuke dingen mee doet
    zo te horen is het klasje met de kinderen
    ook leuk heel wat anders dan in nederland
    er wordt goed voor je gezorgd met het eten en drinken niet te vergeten
    zijn er ook nog leuke meisjes voor jouw
    in de aanbieding vast wel
    nu dat was het weer morgen zondag word het 14 graden dus wij snel naar buiten
    hoe is het weer bij jou
    warm zeker
    verder geen nieuws voetballen gaat gewoon
    door heereveen tegen nec
    spannend wordt moeilijk
    nu ga ik ophouden
    groetjes en veel succes

    elly


  • 23 Februari 2008 - 18:47

    Sirius:

    Toch niet Ernesto van Ernesto vs bastian he? :o
    En nu ligt je kabeltje dus nog in Equador Senor Gerrit?

  • 24 Februari 2008 - 13:16

    Simon:

    haa Gerrit!

    en hoe spreken ze je naam dan uit?:P ze hebben daar toch last van vreemde g's ofzo? iig vet leuk werk daar. ben blij dat je het naar je zin hebt. zou toch balen zijn als er niks aan was geweest.

    Groeten aan jou en alle andere mensen daar die daar behoefte aan hebben.
    Simon.

  • 25 Februari 2008 - 11:50

    Marjan:

    Senor Gerrie!!! Knuffelbeertje! Ik mis jou! Je verhaaltjes zijn zo lief :D Kindjes zijn leuk, I agree :P
    Uberknuffeltje!

  • 01 Maart 2008 - 13:12

    Elly:

    hallo gerrit
    heb je het nog steeds leuk je hebt er al weer een tijdje opzitten de tijd gaat heel snel als je het naar de zin hebt
    morgen de grote dag feyenoord-nec
    je voelt het zeker al aankomen het gaat
    nu echt gebeuren feyenoord gaat winnen afwachten tot morgen
    voor jou hoop ik dat nec wint maar met gemengde gevoelens dat snap je zeker wel
    groetjes en een knuffel van mij
    elly

  • 01 Maart 2008 - 19:00

    Angelique:

    Ha Gerrit,
    Nee toch hè. Zoveel eigenwijze onderwijzerds in een familie is wel erg veel van het goede...
    fijne tijd bij de kinderen,senor.
    angelique

  • 02 Maart 2008 - 23:14

    Los Voluntarios:

    Gerrie geile bijbel :p

    Hoolaaa, Koomoo estass?

    alles goed jongen? mooi dat je het naar je zin hebt in Caycai. Maar je zit er dan ook met allemaal superrlxte vrijwilligers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2008

Bijna onderweg..

26 April 2008

Lekker rustig

17 April 2008

Ander land, andere stad & ander werk!

31 Maart 2008

Bruiloft en meer feesten!

10 Maart 2008

Fotoootjes!!
Gerrit

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 13930

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Mijn 2e reis

18 Januari 2008 - 14 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: