Lekker vliegen - Reisverslag uit Cusco, Peru van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu Lekker vliegen - Reisverslag uit Cusco, Peru van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Lekker vliegen

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

16 Februari 2008 | Peru, Cusco

Heeej hallo allemaal!

Pfff, weer een hoop gebeurd intussen. Want nu zit ik ineens in Peru! Mijn laatste week in Ecuador was ook weer leuk. Ik ben oa met school naar een expositie van world press photo geweest. Was erg mooi en vooral ook heel erg leuk dat de school dit soort uitstapjes regelt. Woensdag weer geen gewone lessen, maar met Betty naar Mitad del Mundo geweest. Dat is een dorpje op de evenaar dat op een uurtje rijden van Ecuador ligt. We zijn in een museum geweest waar de echte evenaar ligt. Deze is namelijk 10 jaar geleden opnieuw berekend. Een paar honderd meter verderop ligt de evenaar, zoals langer geleden bedacht. Bij dat museum lieten ze ook proefjes zien, zoals met een wasbak. Op het noordelijk halfrond spoelt het water namelijk rechtsom weg, en op het zuidelijke linskom (of andersom). En precies op de evenaar gaat het water niet draaien of kolken. 2 meter naar het noorden of zuiden wel al. Echt heel raar om te zien. Was wel bijzonder, zo even naar de evenaar. :P

En nu lijkt het net alsof ik helemaal geen normale lessen meer heb, want donderdag gingen we een film kijken. In het spaans dus, wel goed te volgen. Daarna gingen alle leerlingen lootjes trekken en valentijnskaartjes voor elkaar maken, en taart eten. Valentijnsdag is hier wel groter dan in Nederland.
Na school geluncht met een Canadese en een Australische. Oew, dat klinkt wel vet zeg. Wel jammer dat ik alweer weg ben uit Quito, want het werd steeds gezelliger met de andere leerlingen. Zo ging ik gisteren (vrijdag) naar een musuem met Tinden, uit Nederland. En daarna nog wat gedronken in het centro historico. Was gezellig.
Toen heb ik de laatste dingetjes thuis ingepakt en heb ik afscheid genomen van de familie. Ze zeiden echt allemaal lieve dingen, dat ik een hele goede jongen ben en dat de deur voor mij altijd open staat. Ze vonden het echt jammer dat ik alweer wegging. Ik aan de ene kant ook wel, want ze zijn echt superaardig voor mij geweest. Maar aan de andere kant had ik ook wel weer zin om naar Peru te gaan.

Om 18.00 ging mijn vliegtuig naar Lima eerst. Daar werd ik opgehaald en naar een hostal gebracht. Lima ligt op zeeniveau, dus daar was het ´s avonds en ´s nachts nog best warm, in tegenstelling tot Quito. Dus ik was heel blij toen ik ff rustig zat, en als gratis welkomstdrankje een heerlijk koud biertje kreeg. Toen ben ik in mijn 2persoonsbed gaan liggen, en heb ik nog ff voetbal gekeken (want ik had een televisie op mijn kamer). Om 5.35u ging mijn volgende vlucht alweer, naar Cusco. Na een paar uurtjes slapen kreeg ik om 3.15u ontbijt en werd ik weer naar het vliegveld gebracht. Dat is dus allemaal perfect geregeld voor mij. Behalve dan dat mijn tickets ineens niet goed waren waardoor ik een nieuwe moest kopen. En ik kon alleen contant betalen, dus moest ik een pinautomaat gaan zoeken. Dat was wel even stressen. En toen ik eindelijk in het vliegtuig zat, stond deze nog 2 uur stil door een technische storing (en toen hoorden we een raar zaaggeluid van onder het vliegtuig). Van mijn 3 vluchten, hebben er 2 vertraging gehad.. :?
Nu zit ik dus in Cusco, wel weer op 3360m hoogte. Het is echt heel mooi hier. Het weer is ook lekker. Ik verblijf dit weekend bij mensen thuis en vertrek maandagochtend naar een dorpje buiten Cusco om met mijn vrijwilligerswerk te gaan beginnen. Later meer!

Zo, dit bericht is wel weer lang genoeg zo. Ik vind het trouwens echt geweldig om al jullie leuke reacties te lezen!! Echt super!

Groeten vanuit Peru,
:arrow: Gerrit.

  • 16 Februari 2008 - 18:27

    Mieke:

    hi, tof dat het goed gaat! ik hoop dat het vrijwilligerswerk je zal bevallen! :)
    xm

  • 16 Februari 2008 - 18:34

    Simon:

    haa Gerrit,
    vet man zo bij de evenaar:P
    en nu op naar het volgende gedeelte van je reis. hou je haaks:)

  • 16 Februari 2008 - 19:01

    Loïs:

    Heel veel plezier! Vandaag opendag gedaan op de SSgN (met Neil en Huub), was weer spectaculair ;). Liefs!

  • 16 Februari 2008 - 19:13

    Sirius:

    "en toen hoorden we een raar zaaggeluid van onder het vliegtuig"
    Scary... :S
    En Deel 2 van je avontuur gaat nu van start :)

  • 16 Februari 2008 - 21:08

    Neil:

    Hey Gerrit, mooi dat alles goed gaat. Veel plezier met je werk daar, drink niet te veel, maar wel genoeg,

    Ow ja, tweepersoons bedden zijn gemaakt om er met zijn tweeen in te liggen

  • 17 Februari 2008 - 13:43

    Elly:

    hoi gerrit
    wat een leuke brief heb je geschreven over wat je zoal beleefd.
    het is fijn om te horen hoe het gaat
    ik vind het toch een hele onderneming en ontzettend knap van je
    de komende weken zullen voor jouw weer nieuw zijn veel indrukken en het vrijwilligerswerk lijkt me heel spannend.
    minder goed nieuws komt uit de goffert
    nec-excelsior 0-1
    jammer maar waar
    ze kunnen niet altijd winnen pas op
    feijenoord is er ook nog.
    nu je bent weer op de hoogte
    groetjes en een knuffel
    elly

  • 17 Februari 2008 - 13:44

    Jeroen:

    Eej gerrie! Succes met je vrijwilligerswerk enzo, ben benieuwd wat je er van gaat vinden!
    Groeten, Jeroen

  • 18 Februari 2008 - 15:50

    Lotte:

    heeey:D
    klinkt goed allemaal! liep aweer achter met lezen en foto's maar het klinkt steeds mooier en de foto's :| echt mooi, ben benieuwd hoe het vrijwilligerswerk is, iig alvast veel succes:D!
    btw. misschien staat het al ergens tussen maar wist je dat FC groningen 23 jan (al tijdje terug) met 5-1 van NEC heeft gewonnen:D? duss...je kán nog overstappen:D

  • 19 Februari 2008 - 09:52

    Marijke Cornelissen:

    Hoi Gerrit,
    Ik las dat je nu weer in Peru bent. Leuk dat het Spaans je ook al goed af gaat, dat lijkt me toch wel handig als je aan het werk gaat. Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto's van de plek waar je gaat werken.
    Groetjes, Marijke.

  • 19 Februari 2008 - 21:57

    Hetty:

    Wat fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt.Veel plezier in Caicay ,tot in het weekend .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2008

Bijna onderweg..

26 April 2008

Lekker rustig

17 April 2008

Ander land, andere stad & ander werk!

31 Maart 2008

Bruiloft en meer feesten!

10 Maart 2008

Fotoootjes!!
Gerrit

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 13931

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Mijn 2e reis

18 Januari 2008 - 14 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: