Weekend!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu Weekend!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Weekend!!

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

03 Maart 2008 | Peru, Cusco

Hola! Hoe gaat het daar met jullie?? Wel jammer dat ik nu niet meer zo vaak op internet kan en jullie dus niet zo vaak meer spreek. Maar goed, ik heb het wel nog steeds heel erg naar mijn zin hier. En gelukkig kan ik in het weekend nog internetten. De weekenden zijn sowieso super hier. We proppen ons vrijdagmiddag in een taxi naar Cusco, en gaan maandagochtend weer terug. Wisten jullie trouwens dat je met zn 8en in een taxi kan? Deze week waren namelijk Jamil en Ruby langsgekomen in Caicay. Familie van Ernesto, de man die alles regelt daar en van wie het huis is waar wij in verblijven. Ze kwamen woensdag. Dus woensdagavond en donderdagavond drinken enzo. En donderdag gingen we het huis (waar ook de kinderen komen dus) opruimen en schoonmaken. Nou ja we, dat wil zeggen, de rest. Ik mocht alle kindjes bezighouden, maar er konden geen lessen gegeven worden, dus we gingen volleyballen en voetballen op het pleintje. Dus toen hoefde ik niet veel te doen, ze vermaken zich wel. Maar toch liever niet elke dag, brak in de volle zon met zoveel kinderen. Ze zijn sowieso wel heel vermoeiend. Maar goed, ik vind het nog steeds leuk hoor. :)
En donderdagavond ging Ernesto een drankje, pisco sour, maken met zijn speciale recept. Was erg lekker. Vrijdagochtend zei Mireny (een heel slim meisje) als eerste tegen mij: "Buenos dias senor, estas mal?" Wel erg eigenlijk als de kinderen gaan vragen of ik ziek ben. Komende week maar iets rustiger aan doen.
Verder is het heel verwarrend met de taal, want tegen de kindjes praten we dus spaans (dat gaat goed trouwens). Maar onderling meestal engels. Behalve als Korinna, het griekse meisje, er niet bij is, dan kunnen we namelijk wel nederlands (of belgisch) praten. Ik ben echt al zo vaak in de verkeerde taal tegen iemand begonnen te praten. Heel grappig wel. :D
Verder dus vrijdag en zaterdagavond uitgaan (daarvoor gaan we naar Cusco). Dus vandaag, zondag, maar ff een rustdagje na 4 avonden. Want morgen weer aan het werk. We zijn trouwens inmiddels met zn 5en in Caicay, want 1 meisje was ziek en is daarna gestopt met het werk daar. Je hoort hier van heel veel mensen met gezondenheidsproblemen, zoals parasieten of salmonella ofzo. Gelukkig heb ik nog nergens last van gehad.
Ik ben wel weer mijn kabeltje vergeten, dus volgend weekend komen er wat foto's bij. En woooow, NEC gewonnen van Feyenoord?! Sorry Elly, maar dat is natuurlijk heel goed nieuws. En vorig weekend van Heerenveen, het gaat echt goed zeg. Ik ben echt heel blij daarmee, ik liep net hier op straat het clublied te zingen. :P
Pfff, klinkt wel net alsof ik alleen maar aan het zuipen ben hier. Volgende keer zal ik maar eens iets over de cultuur enzo vertellen.. ;)

Doeidoei, tot volgend weekend!
Gerrito ;)

  • 02 Maart 2008 - 23:43

    Sirius:

    5 man in een atuo ok... maar 8???
    Krijg je zeker zinnen zoals: I have gekocht a bad language cursus. ? :P
    Niet ziek worden iig, veel plezier nog en ik kijk uit naar de fotos van volgende week :)

  • 03 Maart 2008 - 06:26

    Wouter:

    Gerritje !!!!!

    Leuk weer wat van je te horen. Zo te lezen heb je het nog steeds naar je zin daaro en heb je ook al "vervanging" gevonden om je alcoholneigingen te botvieren. Hoop snel weer wat foto's te zien van je leven on the other side of the grote plas :)

    Groeten Wouter

  • 03 Maart 2008 - 09:26

    Teuni:

    Gerriee! Jeees, beetje brak op de kinderen letten... had ik nou niet van je verwacht jongeman!
    Maargoed, leuk dat je het naar je zin hebt daar! Je hebt wel Nina's vette party gemist maar zo te horen kom je wel aan party'en toe!
    Heel veel liefs,
    Teuni

  • 03 Maart 2008 - 12:25

    Jeroen:

    Gerrit, het klinkt volgens mij niet alleen of je veel aan het zuipen bent... ;-)

  • 03 Maart 2008 - 15:28

    Loïs:

    Heey!!
    Schijnt de zon eens in Nederland maak je het niet mee ;), jij natuurlijk superlekker weer daaro! Veel plezier en pas op met het bier! Kusje, Loïs

  • 03 Maart 2008 - 16:12

    Bart:

    Gerrit jonge ik begin steeds jaloerser te worden van al die vakantieverhalen:p keep up the partylife!!
    groetjes bart

  • 09 Maart 2008 - 13:32

    Elly:

    hoi gerrit
    groot nieuws van het voetbalfront
    nec-de graafschap 3-1!!!!!
    jammer dat ik jou dat moet melden
    de andere wedstijden gaan niet door
    dat komt door de acties van de politie
    verder gat het hier prima alleen slecht weer
    groetjes en nog veel succes en minder drinken
    dat kun je beter aan iemand anders overlaten
    knuffel elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2008

Bijna onderweg..

26 April 2008

Lekker rustig

17 April 2008

Ander land, andere stad & ander werk!

31 Maart 2008

Bruiloft en meer feesten!

10 Maart 2008

Fotoootjes!!
Gerrit

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 13928

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Mijn 2e reis

18 Januari 2008 - 14 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: