Bijna onderweg.. - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu Bijna onderweg.. - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Bijna onderweg..

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

08 Mei 2008 | Bolivia, Sucre


Heeej weer een berichtje! Misschien wel de laatste. Ik kom woensdag thuis, maar ga morgen (vrijdag) al weg hier uit Sucre. Ik vlieg dan sochtends naar La Paz. Vanuit La Paz heb ik dinsdag pas weer een vlucht (naar Lima, waar vandaan ik naar Amsterdam vlieg). Ik ga dus denk ik niet de hele tijd in La Paz blijven, maar paar daagjes naar Copacabana en het titicacameer (paar uurtjes rijden). En dan vlieg ik dinsdagavond naar Nederland. Echt heel raar hoe snel de tijd kan gaan. En morgen dus alweer weg hier uit Sucre. Is toch raar, als je ergens 1 of 2 maanden leeft om daar dan weer weg te gaan.

Mijn laatste weken hier in Sucre zijn ook weer helemaal super! Heb natuurlijk weer veel op het terrasje in de zon gezeten, maar ook nog wat actiever gedaan wel. Eindelijk weer eens naar een voetbalwedstrijd geweest (vorige week donderdag) en naar het dorpje Tarabuco (afgelopen zondag). Dat ligt 65km vanaf Sucre, en daar is elke zondag een grote touristische markt. Was wel mooi. Alleen voordat de bus terugging hadden we 3 en een half uur de tijd daar, dat was wel meer dan genoeg. Maar wel leuk om daar geweest te zijn.

Het werk is nog steeds heel leuk. Of was heel leuk moet ik eigenlijk zeggen, want vandaag was mijn laatste dag. We gingen taart eten en was heel gezellig. Ik zit hierbij (in tegenstelling tot het vorige vrijwilligersproject) gewoon in een georganiseerde instelling. In Caicay bestond dat project door vrijwilligers. Hier help ik de mensen die gewoon betaald werk doen. Dat is wel heel anders. Maar ze zijn echt heel dankbaar. Alhoewel ik soms wel denk, ze kunnen dit ook zonder mij, kunnen zij niet vaak genoeg zeggen hoe blij ze wel niet zijn met vrijwilligers zoals ik.
En ik mocht gisteren ook mee met el paseo (=uitstapje). In dit geval het personeelsuitje. Echt heel leuk. Zie je het al voor je, ik met 2 busjes vol bolivianos op stap. We gingen naar de warmwaterbronnen bij Potosi. Daar ligt een dorpje bij in de buurt met zwembaden met natuurlijk warm water. Was echt lekker en gezellig. We hebben ook Potosi zelf nog gezien, waarvan ze zeggen dat het de hoogste stad ter wereld is (4090m). Omdat het zeker nog 3 uur rijden is daar naartoe, gingen we om 6u sochtends weg en kwamen we om 22u savonds terug. wel een lange dag dus. Maar het was echt leuk en interessant om te zien hoe dat hier gaat. En ook weer best speciaal dat ik ook mee mocht.

Ik ga zo beginnen aan mijn laatste etentje en avondje in Sucre. Doeidoei!

Tot snel,
Gerrit

  • 08 Mei 2008 - 22:54

    Jeroen:

    Whoohooo Gerrit is bijna terug! Hoe laat kom je woensdag aan?
    Groeten,
    Jeroen

  • 08 Mei 2008 - 23:29

    Rasmus:

    Yodeladie!

    Zoals je aan het tijdstip kan zien heb ik slapeloze nachten nu je datum of arrival als maar dichter bij komt. Nog maar 5 dagen wachten. Goed om te lezen dat je de laatste dagen het ook erg naar je zin hebt. Hoelaat kom je woensdag eigenlijk aan? Als vriend moet je maar snel weer thuis komen, als nijmegenaar mag je nog een weekje blijven want sinds je afwezigheid hier, klimt nec van de 17e plek naar met 1 been in de finale play-off's. Voor Europees voetbal wel te verstaan. ik ga het niet hard op zeggen maar ik zag ze vandaag zelfs goed voetbal spelen, aaaaaah!

    Leuke anekdote van Mario Been over Belgische scheidsrechters. hij zat zondag bij Studio Voetbal en zei het volgt: Ik kreeg al argwaan bij het tossen toen hij een briefje van 5 gebruiken, pas 6 minuten later zagen we wie als eerst kant mocht kiezen:P

    Maar genoeg over voetbal. Nog veel plezier de overige dagen en behoudt de reis veilig!


  • 09 Mei 2008 - 00:34

    Bart:

    Gerrit!! echt heel fijn dat je bijna weer terug bent :) dan gaan we alles weer als vanouds doen, ndrgrnd en de tivoli bezoeken bijvoorbeeld ;)
    het is al veelste laat dus ik ga ook maar tukken, houd nog ff vol daar, tot snel!!
    groetjes bart

  • 09 Mei 2008 - 06:39

    Eddy Oudshoorn:

    Omdat een aantal van jullie vroegen wanneer Gerrit precies aankomt en ik niet weet of Gerrit zelf nog kan reageren: Volgens planning landt Gerrit woensdag om 13.45 met KLM-vlucht KL 744 uit Lima.

  • 09 Mei 2008 - 08:47

    Teuni:

    Gerrieeee!! Gezellig dat je weer thuis komt, we zien je donderdag toch weer? Ben zeer benieuwd wat er van je geworden is ;)
    Goede reis & Tot snel!
    x

  • 09 Mei 2008 - 11:11

    Richard En Louise:

    Hoi Gerrit,

    Fijn dat alles goed is gegaan en zo leuk en voorspoedig is verlopen; wij wensen jou nu dan ook een goede en prettige reis terug! Nogmaals wij zijn heel benieuwd om jouw verhalen, maar nu van jezelf te horen wanneer weer terug bent in Nijmegen.

    Doei, Louise en Richard

  • 09 Mei 2008 - 11:20

    Simon:

    Haaaa Gerrit,
    Bijna weer terug van je supervette reis!
    en dan zul je me toch bedolven worden onder al dat volk dat je heeft moeten missen;)
    Tot over een weekje vriend
    Simon

  • 09 Mei 2008 - 13:28

    Timo:

    haa gerrie

    rlxt dat alles goed was.

    maar ff een tip want in copacabana kan je niet pinnen, je kan der alleen geld krijgen als je creditcard heb en dan is het nog lastig.

    groeten

  • 11 Mei 2008 - 17:39

    Biejanka:

    Hey!
    Jammer dat we elkaar niet hebben gezien in La Paz maar wie weet op het vliegveld in Lima. Ik kom rond 10 uur ´s ochtends aan en zit er zeker tot 4 uur.
    Veel plezier nog je laatste 2 dagen!
    Groetjes,
    Bianca

  • 18 Mei 2008 - 19:37

    Nienke:

    hej Gerrit!
    alles goed? hoe is het om weer thuis te zijn?
    we mailen snel!
    kus nienke (cusco)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2008

Bijna onderweg..

26 April 2008

Lekker rustig

17 April 2008

Ander land, andere stad & ander werk!

31 Maart 2008

Bruiloft en meer feesten!

10 Maart 2008

Fotoootjes!!
Gerrit

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 13926

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Mijn 2e reis

18 Januari 2008 - 14 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: