Markt en Teleferiqo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu Markt en Teleferiqo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Markt en Teleferiqo

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

11 Februari 2008 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal,

Nog steeds alles goed hier. Afgelopen woensdag ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe digitale camera. Ik heb hetzelfde model gevonden als die ik had, voor $245. Toen bleek al gauw dat het $230 werd als ik contant zou betalen en uiteindelijk mocht ik em voor $220 meenemen. Maar ik kon bij de pinautomaat daar in de buurt niet zoveel pinnen op 1 dag, dus ik ben de volgende dag weer terug gegaan. Ik heb het toestel toen voor $220 gekocht. Misschien had er nog wel minder voor kunnen betalen, maar ik ben helemaal niet goed in afdingen, en die man was veel te aardig. Toen ik er voor de 2e keer kwam, stond hij meteen op, en gaf mij een hand, en ik moest gaan zitten. Ik heb daar weer bijna een half uur gezeten en met die man in het spaans gepraat. Hij vroeg wat ik in Ecuador deed, en waarom ik er was, en waar ik spaanse lessen had. Misschien waren mijn zinnen gramaticaal wel niet helemaal goed, maar hij begreep me wel steeds.

Verder ben ik zaterdag weer met de familie mee naar de markt gegaan. Ik heb weer allerlei soorten fruit en groenten gezien waarvan ik niet wist dat ze bestonden. Inmiddels heb ik al best veel nieuwe dingen gegeten.
Zondag ben ik met de Teleferiqo de bergen in gegaan. Dat is een cabinelift (ik weet niet of dat een woord is, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel). En toen zat ik ineens op 4100m hoogte!! Het centrum van Quito ligt op ongeveer 2800m. Daar heb ik een wandelingetje gemaakt, en het uitzicht over de stad en bergen is daar echt heel mooi. Het was weer heel mooi weer, alleen zo hoog in de bergen toch wel frisjes. Ik ben er met de taxi heengegaan. Voor $2 of $3 kun je bijna overal in Quito komen. Ook toen trouwens weer gemerkt dat ik met de mensen in de lift en de taxichauffeurs al best aardig in het spaans een praatje kan maken. Smiddags ben ik nog even naar een park gelopen, want daar worden altijd schilderijen en touristische dingen verkocht in het weekend. Wel leuk om te zien.

Wat mij hier opvalt is dat hier heel veel straathonden rondlopen. Echt keizielig. En het is raar dat de stoplichten er voor voetgangers vaak niet zijn (dan moet je gewoon gaan lopen als de auto´s stilstaan) en als ze er wel zijn dan staan ze aan de overkant van de weg. Verder is nu mijn laatste week in Ecuador alweer begonnen. Vrijdag vlieg ik al naar Peru. Gaat toch best snel.. 8)

Wat Maurice bij mijn vorige berichtje zei klopt, er is hier inderdaad een eindje vandaan een vulkaan weer actief geworden. Maar er is alleen natuur en huizen vernield, en er zijn geen mensen aan overleden. Dus Fok heeft niet de goede informatie Maurice. Gelukkig zit ik hier helemaal veillig, maar toch raar, het is helemaal niet zo heel ver weg. Het is hier veel in het nieuws.
En, woow, 5-2 van AZ gewonnen?? Dat zijn de mooie wedstrijden, ik had er graag bij willen zijn. Wel raar dat het nu zo goed gaat met NEC, sinds ik weg ben. Gebeurt er verder trouwens nog wat daar in Nederland? En hoe is het weer daar??
Ow, en Bart: Tienes un lindo traje de esquí! ;)

Gerrit.

  • 11 Februari 2008 - 22:59

    Mieke:

    Lol ik dacht hoe kan je nu een foto van je fototoestel maken? XD daarna zag ik pas dat je de kapotte had gefotografeerd ;)
    super dat het goed gaat met het spaans :D
    x

  • 11 Februari 2008 - 22:59

    Mieke:

    Lol ik dacht hoe kan je nu een foto van je fototoestel maken? XD daarna zag ik pas dat je de kapotte had gefotografeerd ;)
    super dat het goed gaat met het spaans :D
    x

  • 11 Februari 2008 - 23:09

    Mieke:

    lol je was tegelijk meer foto's dr bij aan het zetten leuke foto's joh en 1 met jou! tof ;)

    tjee net dubble post XD
    x

  • 11 Februari 2008 - 23:13

    Sirius:

    Dat is een flinke hoogte die gij hebt bereik mag ik wel zeggen Gerrit. Ga je nog verder stijgen in (ons) aanzien?

  • 11 Februari 2008 - 23:40

    Hetty En Johan:

    Gerrit ze zijn echt prachtig

  • 12 Februari 2008 - 07:38

    Teuni:

    Gerrit!! Wat een mooie foto's.... maar hier is het ineens ook lekker weer, vorige week lag er nog sneeuw maar nu is het echt heerlijk! Zoals je weet gaan we zaterdag de vakantie plannen, misschien wel naar een Spaanstalig land.. mag jij ons gidsen ;)

  • 12 Februari 2008 - 08:53

    Bart:

    haha :D haha :D haha :D haha :D haha
    thnx m8 je vergroot mn kansen op de dansvloer :p

  • 12 Februari 2008 - 09:17

    Jeroen:

    Gerrit ben echt vet jalours op je talenkennis! Alle spaanse chicka's zijn op vakantie voor jou ;-).
    Wat een uitzicht trouwens...

  • 12 Februari 2008 - 09:22

    Elly:

    hoi gerrit
    wat leuk om te zien hoe het allemaal gaat dat je spaans goed vorderd is voor jouw alleen maar een voordeel.
    spannend dat je vrijdag weer weg gaat
    vinden ze in het gastengezin vast niet leuk.
    in ieder geval goeie trip
    ben benieuwd
    harry gaat met je vader zaterdag avond
    naar n e c die speelt tegen excelsior
    de uitslag krijg je vast wel te horen

    verder gaat hier alles goed lekker weer

    groetjes van ons
    harry en elly

  • 12 Februari 2008 - 13:13

    Thomas:

    Eeeey Gerrit,

    Dus je bent al bijna el maestro espagnol?
    tof man...alleen jammer dat je dan met taxichauffeurs gaat praten in plaats van de vrouwen daar. Valt me toch een beetje tegen van je ;)

    Mooie foto's verder. Keep 'em coming

    hoie hea

  • 12 Februari 2008 - 22:15

    Ravel:

    GERRIT!!!! Nou dat je helemaal Equador, Bolivia en Peru doormoet om de ideale trouwring voor mij te vinden, vind ik wel een beetje overdreven hoor! Maar wel heel erg lief natuurlijk =)
    Vergeet niet de groetjes te doen aan de landen van mij. Zullen ze leuk vinden denk ik.
    KUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS op die bolle wangen van je

  • 14 Februari 2008 - 12:20

    Kees Berkouwer:

    Hoi gerrit,
    geweldig, dat je dat allemaal beleeft. Vooral jij, als mix van gevoelsmens en flegmatiker, neemt alles losjes ernstig in jue op.
    Ben nooit in Quito geweest helaas, zag alleen maar de aankondiging las ik in Ariba of curacao was. En die foto´s liegen er niet om.
    Ik geloof overigens, dat die makkelijke ontmoetingen in die landen, net als Cameroun in Afrika, ook een hererl ander uitgangspunt tussen hun oren hebben las wij,in dat schiereiland van west-azie, wat europa genoemd is.
    In Cameroon zei iemand me: onze geschiedenis is niet opgeschreven, maar verder geleefd en verteld.
    Hoi Gerrit
    een geweldige tijd wens ik je inclusief de eenzaamheidservaringen, en ik weet waarover ik het heb. Anderzijds is er zo veel geweldigs te beleven in zo´n wereld, dat moet echt de goeie combinatie zijn!
    En na zon´n gebabbel mag ik nog wel als opa kees ondertekenen. Ciao!

  • 14 Februari 2008 - 17:20

    Ted:

    Goed bezig Gerritje:O Spaans:O echt supertof, ubehaupt die hele reis die je maakt:) Die teksten van jou halen de zomer op de een of andere manier ook weer dichterbij:P Hier in Nederland begint de lente trouwens gelukkig weer langs te komen:)
    Veel plezier daar!
    Groetjes,
    Ted

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2008

Bijna onderweg..

26 April 2008

Lekker rustig

17 April 2008

Ander land, andere stad & ander werk!

31 Maart 2008

Bruiloft en meer feesten!

10 Maart 2008

Fotoootjes!!
Gerrit

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 13932

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Mijn 2e reis

18 Januari 2008 - 14 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: