Carnaval! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu Carnaval! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Carnaval!

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

07 Februari 2008 | Ecuador, Quito

Hola!

Woow het is weer heel erg lekker weer hier. Ik wil jullie niet jaloers maken, maar als ik dat wel doe is dat mooi meegenomen. Afgelopen weekend en maandag en dinsdag was het hier carnaval. Het valt me eigenlijk een beetje tegen. Ik dacht dat het heel groot was, en dat iedereen op straat met water naar elkaar ging gooien (dat is een rare triditie had ik gehoord, maar ik heb niet zoveel mensen dat zien doen). Maar het is juist heel erg stil op straat omdat niemand hoeft te werken en veel mensen weggaan uit de stad. In de kleinere dorpjes zijn wel grote feesten. We gingen tijdens school met de andere leerlingen en leraren naar zo´n plek toe. Maar toen waren de tijden ineens veranderd, en was er nog niks te doen om 11u sochtends. We konden niet de hele tijd blijven wachten, dus gingen we in een kerk en universiteit daar rondkijken, en daarna weer terug naar school. Gewoon lessen.

Die lessen gaan best goed inmiddels trouwens. Ik heb maandagavond een film gekeken op televisie, in het spaans nagesynchroniseert (ofzoiets). Niet dat Beethoven een hele ingewikkelde film is, maar ik snapte het wel helemaal. ;)

Verder zijn er ook weer nieuwe leerlingen bijgekomen. Waaronder een paar nederlandse, dus ik heb eindelijk weer eens ff in mijn eigen taal kunnen praten. Ik ben wel nog steeds de enige mannelijke leerling, maar goed, daar kan ik ook wel mee leven.. :P Komend weekend organiseert de school een tripje naar Otavalo. Het lijkt me wel leuk. Als het doorgaat tenminste, want er moeten wel genoeg mensen voor zijn.

En mijn digitale camera is kapot gegaan. Echt heel erg balen. Ik was em maandag vergeten in het hoesje te doen, en had em blijkbaar los in mijn tas gedaan. Ik weet niet wanneer het is gebeurd, maar er zaten barsten in het scherm. Hij was heel nieuw, 3 weken geleden gekocht.. Echt dom van me. Gelukkig is het kaartje niet kapot, en heb ik de al gemaakte foto´s nog gewoon. Ik ga nu waarschijnlijk een nieuwe kopen..

  • 07 Februari 2008 - 08:16

    Maurice:

    Yo,Gerrito!

    Ik lees net dat er op pak m beet 150 Km van jou in Ecuador een vulkaan aan het uitbarsten is.. Het berichtje van Fok:

    Door een nieuwe uitbarsting van de vulkaan Tungurahua in Ecuador zijn zeker vijf mensen om het leven gekomen. Er zijn honderden mensen weggevlucht van de flanken van de 5023 meter hoge berg. De Tungurahua spuwt lava, as en rotsblokken de lucht in. De dorpen en landerijen die in de buurt van de vulkaan liggen, worden nu continu geteisterd door lava en asregens. Er is al zeker 20.000 hectare landbouwgrond verwoest door de regen van as.

    De Tungurahua sliep vanaf de zeventiende eeuw, maar in 1999 begon de vulkaan weer met uitbarstingen. Vulkanologen verwachten dat deze uitbarsting van dezelfde omvang zal zijn als die van 2006. Toen verloren vier mensen het leven en werden twee mensen vermist. Duizenden mensen raakten hun huis kwijt.

    Klinkt niet echt leuk.. Heb je er daar al van gehoord?

    Waarom waren de tijden ineens veranderd trouwens? Dat kon ik niet echt volgen. En nu zit jij dus bij een paar leuke Hollandse dames in de klas ? :p

    Groeten, Maurice

  • 07 Februari 2008 - 09:37

    Bart:

    misschien een leuk idee voor carnaval om ipv water as naar elkaar te gooien:)?

  • 08 Februari 2008 - 16:25

    Teuni:

    Gerriee! Carnaval klinkt zeer spetterend ;) Maar volgend jaar ga je maar mee naar Maastricht!
    Wat tof dat het Spaans zo goed gaat, maarja ik zou ook m'n best doen met al die chickies. En balen van je camera, hopelijk kom je snel een nieuwe tegen want de foto's tot nu toe zijn erg jaloersmakend...

  • 09 Februari 2008 - 14:45

    Siriius:

    Wat een pech van je camera :(
    Hopelijk kan je daar voor niet al te veel geld ergens een nieuwe vinden ;)
    Heb jij ze niet even goed geleerd hoe ze carnaval moeten vieran dan?
    grt :)

  • 10 Februari 2008 - 14:05

    Maurice:

    Gerrit, jongen. Zoals het er nu uit ziet ga jij helemaal gek worden :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2008

Bijna onderweg..

26 April 2008

Lekker rustig

17 April 2008

Ander land, andere stad & ander werk!

31 Maart 2008

Bruiloft en meer feesten!

10 Maart 2008

Fotoootjes!!
Gerrit

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 13933

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Mijn 2e reis

18 Januari 2008 - 14 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: