Dos semanas - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu Dos semanas - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Dos semanas

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

02 Februari 2008 | Ecuador, Quito

Heeeeej iedereen!

Ik heb al weer een week niks geschreven, dus wordt maar weer tijd. Weer een hoop meegemaakt intussen. Ik zit hier nu al meer dan 2 weken, en ben dus al over de helft van mijn verblijf in Ecuador.

Alles nog steeds prima hier. Maar de afgelopen week was het weer niet zo best. Vaak regen.. Nog wel zo rond de 15 graden denk ik. sAvonds koelt het hier wel flink af. Ik zit namelijk ook op bijna 3000m hoogte. Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die nog een week hoofdpijn hadden door het hoogteverschil. Gelukkig had ik nergens last van.

De lessen gaan nog steeds heel goed. Ik merk echt dat ik steeds beter Spaans kan. Op school bij Duits of Frans heb ik nog wel eens gedacht; waar doe ik dit nou allemaal voor? Maar nu kan ik alles meteen toepassen en merk ik echt dat ik met de dag meer begrijp. Het wordt nog bijna leuk om een taal te leren zo. :roll:
Verder was het plan om weer met mijn lerares een uitstapje te maken. Maar doordat het steeds niet lekker weer was hebben we het maar bij lessen gehouden. Volgende week weer. En gister, vrijdag, gingen we weer met de andere leerlingen en leraressen een spel doen. Was ook erg grappig weer.

Verder ben ik vanmorgen nog weer naar het oude gedeelte van de stad gegaan. En dit keer wel foto´s gemaakt (zie hieronder). Ik ben zelfs een stukje een berg opgelopen, waar echt een heel mooi uitzicht was over de stad. Op de foto´s die ik daar heb gemaakt zie je ook hoe groot de stad Quito is. Ik heb gehoord bijna 2 miljoen inwoners. Volgens mij ben ik wel weer verbrand. Vandaag was er wel weer veel zon namelijk. En ik heb gehoord dat het weer hier per week gaat (tot nu toe klopt dat ook), dus komende week weer mooi weer! :)

En natuurlijk nog ff over voetbal. Ik heb woensdag AJAX-PSV gekeken. Niet helemaal hoor. Die wedstrijd wordt hier gewoon live uitgezonden. Echt raar. PSV is hier best grote club, door Edison Mendez uit Ecuador (en andere Zuid-Amerikanen). Er was ook een interview met die Mendez hier op televisie. En daar stond zelfs de nederlandse ondertiteling nog onder. Wel raar hoor, zit je in Ecuador tv te kijken, met nederlandse ondertiteling. Vanmiddag werd geloof ik ook AZ-PSV hier uitgezonden. En NEC heeft net in Almelo gewonnen!! Fijn dat het nu goed gaat met NEC..

Oew, het is nu zaterdagavond in Nijmegen! Ik zou nu op dit moment wel graag weer in Nijmegen willen zijn. Maar volgens mijn broer hoef ik me over de omzet van de NDRGRND in ieder geval geen zorgen te maken. Dat scheelt weer..

Verder weer bedankt allemaal voor alle reacties! Echt heel leuk.

Adios! (iedereen zegt hier trouwens ciao)
Gerrit. 8)

  • 03 Februari 2008 - 08:12

    Mieke:

    hey tof! leuke foto's ook!
    hier in Athene ook alles goed :)
    xxxM

  • 03 Februari 2008 - 16:32

    Jeroen:

    Mooie foto's, ziet er goed uit daarzo! Verbrand door de zon? Hier sneeuwde het gister... :-(

  • 03 Februari 2008 - 19:37

    Antoinette:

    hoi Gerrit, leuk zo je belevenissen te volgen. Douwe was vorige week in Indonesië en zit nu na een reis van 56 uur (er ging het een en ander mis) in Amerika. ik zit gewoon in Rotterdam.
    groeten en veel plezier!!!

  • 04 Februari 2008 - 12:54

    Bart:

    mooie stad man! en ook nog eens goed weer! die sneeuw hier met carnaval is niks.. maar moet als enige in nederland tentamen doen deze week dus zit alleen maar op mn kamer :)
    als je terug bent moeten we idd maar snel naar de NDRGND want rolf en ik zijn er ook een maand niet geweest:p oh we kwamen streepjesshirt nog tegen in de tivoli donderdag haha het is uit met haar vriend dussum.. nouja. je zou er juist nu moeten zijn he:D
    hee ik hoor weer snel van je hae,
    mazzels!

  • 06 Februari 2008 - 09:32

    Hetty:

    Todo bien
    Ik ben alegre que todo bien is,
    het aspecto van de montaña is mooi,
    todo is de otra manera ya que.
    groetjes van hier

  • 09 Februari 2008 - 14:37

    Sirius:

    Weer leuk om wat over je te lezen Gerrit :)
    Ik ga snel je 2e nieuwe blog ook lezen (A)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2008

Bijna onderweg..

26 April 2008

Lekker rustig

17 April 2008

Ander land, andere stad & ander werk!

31 Maart 2008

Bruiloft en meer feesten!

10 Maart 2008

Fotoootjes!!
Gerrit

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 13926

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Mijn 2e reis

18 Januari 2008 - 14 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: