1 week voorbij - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu 1 week voorbij - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu

1 week voorbij

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

25 Januari 2008 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal,

Weer allemaal bedankt voor de reacties op me vorige bericht. Met mij gaat alles goed nog steeds. De eerste week zit er nu zo´n beetje op. Maar me leventje ziet er wel ineens heel anders uit hier. Na 5 schooldagen kan ik al aardig wat spaans vind ik zelf. Maar het is wel een moeilijke taal. Met me lerares praat ik Spaans en Engels, en ze heeft een tijdje in Frankrijk geleefd, dus ze praat vloeiend Frans. Dus als ze een woord niet in het Engels weet zegt ze het in het Frans. En voor mezelf moet ik die woorden dan weer naar het Nederlands vertalen. Dus soms zit ik hier ff met 4 talen door elkaar in de les. Maar ik volg het meeste nog. Gisteren ben ik in plaats van les met haar naar het oude centrum van de stad Quito geweest. Ze heeft me daar wat dingen over verteld en dat was erg interessant en gezellig.

Net gingen we met de andere leerlingen en leraren een spel spelen. Ik weet even niet hoe dat heet, maar dat je in 2 teams woorden voor elkaar verzint die je dan moet uitbeelden. Maar dat dan in het Spaans natuurlijk. Of ik eventjes el edificio (een gebouw) wilde uitbeelden?! Maar goed, het was wel lachen natuurlijk..

Verder is het eten nog steeds ff wennen. Ik eet hier elke dag 2x soep. En niet zomaar soep, ze gooien hier vanalles in de soep; aardappelen, bonen, planten (volgens mij spinaziebladeren). Nu klinkt het niet zo, maar toch smaakt het altijd best goed. En verder vaak iets met rijst of aardappelen erbij. Ook heb ik nu na 1 week al veel verschillende soorten fruit gehad waarvan ik niet wist dat ze bestonden. Ik krijg fruit bij het ontbijt en altijd smiddags en savonds een sapje, dus ik ben wel lekker gezond bezig. Grappig is trouwens wel dat de televisie gaat ruizen als de fruitblender aanstaat. Maar ik word nog steeds als een koning behandelt thuis. Gisteren werden mijn kleren voor mij gewassen (met de hand) en heel netjes opgevouwen.

Het weer is trouwens nog steeds heel lekker hier. Bij jullie niet echt hoorde ik. :P En, over voetbal zeg ik deze keer maar niks...

Nou ja, ik ga nu zo weer middageten, weltruste voor jullie alvast.

Adios,
Gerrit

(Ow, en hieronder zijn wat fotootjes te zien! Volgende week zal ik er ook wat fotootjes opzetten waar ik en mijn familie op te zien zijn.)

  • 25 Januari 2008 - 18:59

    Loïs:

    Zozo gerrit LEERT een taal ;). Ik hoop dat je het je verdere reis net zo leuk hebt als nu! Heel veel plezier, en ff een foto met een boek maken als bewijs hé ;).
    Liefs! Loïs

  • 25 Januari 2008 - 19:18

    Sirius:

    nooooo, die foto's... they make me cry :P
    En nu willen we natuurlijk wilde verhalen over Gerrit en een lerares horen he (lol)

    Wat betreft die "spinaziebladeren" zouden het misschien Nori bladeren kunnen zijn?( Zeewier is dat) dit gooien ze in azie vaak door de soep heen en is vaak erg lekker.

    Het stadje ziet er erg mediterranea's (ofzoiets) uit. Je zit daar wel goed volgens mij :)

  • 25 Januari 2008 - 20:39

    Je Zus:

    toffe foto's!
    maar 'ik en mijn familie'? we zijn snel ingeruild zie ik.. ;) :P
    nee hoor grapje! ik ben benieuwd hoe ze dr uitzien!

    xxx Mieke

  • 25 Januari 2008 - 21:05

    Lotte:

    heeey,
    mooie foto's hoor! :D en je krijgt naast spaans dus ook nog een beetje frans erbij :| luxe :P:D en oew het weer ziet er inderdaad heerlijk uit...kun je niet al wat eerder wat zon deze kant opsturen?

  • 26 Januari 2008 - 17:34

    Rasmus:

    Heey Gerrit,

    Na een emotioneel afscheid met in de gedachte dat je voor 4 maanden ergens in de jungle weg gestopt zou zijn verbaasde ik me een beetje over gisteren, vrijdag 26 Januari.

    Dan denk ik dus dat het voor 4 maanden gedaan is, ben je plots online op msn. Voor mij, dat is slechts 1 mening, gaat er wat verloren van zo'n avontuur. Het gevoel van 'het weg zijn' en het reizen namelijk. We konden gewoon praten over nec en Feyenoord alsof je in Nijmegen zat. Het zal wel voor een groot deel aan mij liggen dat ik niet precies weet wat voor reis het ging worden. En die moderne technieken van tegenwoordig hé.

    Niettemin hoor ik graag afentoe van je, maar gewoon niet te vaak:P Die afstand moet gewoon een beetje blijven. En niet je mooiste foto's laten zien, want dan kom je over 4 maanden terug en dan is het: Hoi Gerrit, wist ik al, zag ik al.

    Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel en vergeet niet, slecht 1 mening hoor.

    Ik ben blij te horen dat alles goed gaat en dat je het naar je zin hebt daar. En zoals ik al eerder heb gezegd, ik hoop dat je veel leert daar, niet alleen spaans, maar ook jezelf, zodat je weet wat je kan en wil aankomend jaar.

    De goedbedoelde,
    Rasmus


  • 26 Januari 2008 - 20:45

    Rasmus:

    Punt:

    Mijn punt is dus dat wanneer iemand tegenwoordig een grote reis maakt, hij/zij nog steeds dicht bij huis is. Wat in mijn ogen een zonde is omdat zo'n reis dan zijn charme verliest.

    niet dat hier iemand iets fout doet ofzo... als dat zo is overgekomen.

  • 27 Januari 2008 - 18:15

    Nina:

    Ej!

    Oe leuk zo'n site! allemaal leuk daar dus! Ben benieuwd wat nog gaat komen! en de foto's is leuk om te zien :).

    Heel veel plezier nog!!!

    liefs Nina (en schaapje natuurlijk :) )

    ps: was idd 22 jan! bedankt nog!:D

  • 27 Januari 2008 - 22:54

    Hettykonijn@hotmail.:

    Hoi Gerrit,

    Ben je afgelopen zaterdag nog in muziek
    winkels geweest en wat ligt daar zoal?
    (misschien Cuby?) Ik ben zeer benieuwd.
    Rijden er ook veel Scania's rond daar?
    Of let je daar niet zo op. En wat drin-
    ken ze daar het meest? Welnu, weer tot
    horens! Johan Konijnenberg

  • 28 Januari 2008 - 11:41

    Marjan:

    Oaah lieve Gerrie!

    Jij bent zooo sqwooshy cute! Ik dacht dat jij backpackie stuff ging doen :P ghi jouw leven is kei tof! Oef en le weather awesomo. Jealous. Mucho. In England it does rain and foggie. Maar also funsies. Ik vind wel suf dat ik jou niet kan knuffen in mijn weekje thuis in maart. Dan moet ik jou kei lang missen! Oah man jij zit in Ecuador. Mijn beer van een vent. My supremely funny one :)

    Hartje

  • 28 Januari 2008 - 15:14

    Bart:

    hee ger!
    leuk om weer wat over je te lezen! lijkt me idd best lastig al die talen door elkaar:p weet je al wat: 'mooi skipak heb je aan' in 't spaans is hehe:D?
    groeten bart

  • 02 Februari 2008 - 12:31

    Elly Enharry:

    hallo gerrit
    wat knap van je om daar te zijn.
    het ziet er allemaal netjes uit.
    je kunt het wel goed met de familie
    vinden het is natuurlijk wel even wennen.
    vanavond moet nec naar almelo dus afwachten misschien winnen ze wel.
    leuk om even contact met je te hebben
    hier gaat alles zon en sneeuw en regen
    verder geen nieuws heel veel succes en ik vind het leuk om op de hoogte te blijven
    dikke knuffel van mij
    groetjes harry en elly.
    het email adres is
    elly.heemskerk@kpnplanet.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2008

Bijna onderweg..

26 April 2008

Lekker rustig

17 April 2008

Ander land, andere stad & ander werk!

31 Maart 2008

Bruiloft en meer feesten!

10 Maart 2008

Fotoootjes!!
Gerrit

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 13928

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Mijn 2e reis

18 Januari 2008 - 14 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: