Ecuador!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu Ecuador!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Gerrit Oudshoorn - WaarBenJij.nu

Ecuador!!

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

21 Januari 2008 | Ecuador, Quito

Heeeej hallo allemaal!

Nu eindelijk dan me eerste berichtje vanuit Ecuador! Alles gaat helemaal goed hier. De 15uur durende vlucht was wel vermoeiend. Met 2 stops op Bonaire en in Guyaquil (andere grote stad hier in Ecuador). Op Bonaire ben ik zelfs ff uigestapt, dus ik kan nu zeggen dat ik op Bonaire ben geweest. :P Gelukkig had ik niet echt last van vliegangst, kun je van Dennis Bergkamp niet zeggen. Maar goed, hij kan dan weer dingen die ik niet kan..

Hier op het vliegveld werd ik meteen hartelijk ontvangen door 2 mensen uit me gastgezin. Het gezin heeft een hele rare samenstelling. Het zijn 4 zussen waarvan er 1tje een zoontje heeft van 14 (Alejandro), en de oma van over de 90 jaar (die de hele dag aan het koken is). Alleen de 14jarige kan engels, de rest nauwelijks. Maar ondanks dat we elkaar niet vaak begrijpen, lachen ze wel de hele dag en merk je dat het hele aardige mensen zijn. Soms is het zelfs een beetje genant als ze met zn 2en een tosti voor je aan het maken zijn, en er 1 iemand bij blijft staan tot het lampje groen wordt. Genant, maar wel relaxt. :P

Verder heb ik een hele mooie kamer met eigen wc en douche erbij. Zaterdag kwam ik hier om 9 uur plaatselijke tijd aan. Toen ben ik nog met de familie meegeweest naar een hele grote zaterdagmarkt. Daar zie je wel heel veel arme mensen, maar in het centrum of de supermarkt ofzo valt dat heel erg mee. Doordat me dag 6 uur langer duurde (tijdsverschil) en ik in het vliegtuig snachts maar een paar uur had geslapen, was ik smiddags al heel erg moe. Ik ging dan ook na het avondeten om 9 uur meteen naar bed.

Gisteren (zondag) was een relaxdagje. Lekker uitgeslapen en in het zonnetje liggen lezen (ja je ziet het goed, ik heb gelezen). Het is hier echt superlekker weer in Quito. Vanmiddag zag ik ergens 23 graden staan. Toen ik dus in de zon had gelegen ben ik ook al meteen verbrand. :S Het is veradelijk hier in de bergen, maar hier op de evenaar is de zon heel fel. Verder ben ik gisteren met Alejandro en Yolanda met de bus naar mijn school gegaan. Zodat ik alvast kon zien hoe ik er moest komen. Binnen een kwartiertje ben ik op school.

Vandaag ben ik dus naar die school gegaan om spaans te leren. Daar werken allemaal hele aardige mensen. Ik krijg daar priveles van Betty. Dat was heel gezellig en ik heb al aardig wat woordjes spaans geleerd. Ook de andere leerlingen daar zijn aardig, dus ik ga zeker naar de filmavondjes die de school organiseert.

Het is wel heel erg wennen met het eten hier. Het eten zelf niet echt, maar de tijden. Want smiddags wordt er zo rond 14 of 15u uitgebreid warm gegeten. En savonds nog soep rond 21u. Maar het eten is wel lekker gelukkig.
Vet grappig trouwens dat er tijdens het eten een reclame op tv was met Edison Mendez. Iedereen kent hem hier. Ik heb maar niet gezegd dat ik hem eigenlijk niet zo´n hele goeie voetballer vind... :P

Wel mooi trouwens dat ik jullie zo ver weg nog steeds kan lastigvallen met mijn eeuwige gepraat over voetbal.. :P
Nu ik er toch over begonnen ben, wat super dat NEC gelijk tegen ajax heeft gespeeld. En ik lees uitblinker Jermaine Lens?? Wat kan er veel veranderen in een paar dagen tijd...

Dankjullie wel trouwens voor alle leuke reacties op mijn vorige berichtje!!

Groeten vanuit Quito,
Gerrit.

  • 21 Januari 2008 - 21:46

    Jeroen:

    Gerriiee vette shit! Ik verwacht komend berichtje toch wel een en ander in spaans van wat je geleerd hebt ;-). Groeten en klinkt vet allemaal!

  • 21 Januari 2008 - 21:57

    Niels:

    Dime con quién andas, te diré quién eres

    Fijn dat je heel bent aan gekomen...keep up the good work. Greetz...

  • 21 Januari 2008 - 22:12

    Lotte:

    aah klinkt goed!:D die tosti's kan je ook wel genoeg voor hen maken als je het ze duidelijk kan maken in t spaans;) maar ik kan ook wel wat fc groningen nieuws geven anders hoor, daar gaat het ook al een tijdje goed mee:P nee grapje, maar mooi dat het je bevalt en ik kijk inderdaad ook uit naar het eerste spaanse verslag;):P

  • 21 Januari 2008 - 22:22

    Rolf:

    whoehoe klinkt als een lux leventje...hebbe ze er ook pizzatosti's?

    kan niet wachten op meer nieuws!!

  • 21 Januari 2008 - 22:33

    Sirius:

    *herinnert zich zijn vakantie op Gran Canaria met 25 graden in December*
    Ik ben jaloers op het weer bij jou Gerrit. Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je in zo'n leuk gastgezin mag zitten. Aan die schaammmomentjes zul je wel wennen gok ik.

    en wat betreft NEC, je bent fan of je bent het niet he?

    ps. heb je al ergens een goede kroeg gevonden? :P

  • 21 Januari 2008 - 23:14

    Je Zussie:

    hi! Leuk om allemaal te lezen. Tof, klinkt als een gezellig gezin. :) En prive les zeg! Maar leuk dat die Betty aardig is. En inderdaad denk ik net af te zijn van dat voetbal gepraat.. ;)
    Maar zeg je eigen kamer met douche en wc. chill! Is dat gezin zo 'rijk' dan?
    ennu ik ben jaloers op je hoor! Het weer hier is 3X niks!
    Hier is ook alles prima, nu je er niet bent praten we welliswaar aan tafel niet over voetbal maar wel over jou! :D
    XXX Mieke

  • 22 Januari 2008 - 15:09

    Hoi Gerrit:

    Fijn wat van je te horen en vooral dat het allemaal goed gaat.Wat een luxe een eigen douche en wc., ik ben nog vaak 6 uur aan het terug rekenen ,waar is G nu en zo maar dat gaat wel over. Ponky is buiten vliegen aan het vangen.
    Groetjes Hetty xxx

  • 22 Januari 2008 - 17:30

    Pa:

    Ik ben inmiddels wat bijgekomen van de schok: Heb jij echt wat anders gelezen dan voetbalberichten? Of was het in dat boek over voetbal dat je meegenomen hebt? Hartstikke fijn dat alles goed loopt. Heb je al foto\'s gemaakt? En waar op welke computer heb je dit verhaal gemaakt?

    Eddy.

  • 22 Januari 2008 - 18:10

    Angelique:

    !Hola Gerardo!
    ?Has tenido un viaje en buenos condiciones?
    Te deseo un tiempo fabuloso y tengas éxito ( con el resultatado de tu curso de espanó !)
    - Tot stand gekomen dankzij een Spaans sprekende collega -
    Veel plezier dus...ook met je lessen
    Angelique

  • 22 Januari 2008 - 19:43

    Teuni:

    ¡Hola Gerrie!
    Klinkt zeer goed allemaal, wat leuk dat prive les krijgt! Wel je neus insmeren met dat weer, anders mis je alle chicka\'s! Ga je ook Spaans leren koken voor als je met ons op vakantie bent? Alles beter dan Tsjechische macaroni ;)
    x Teuni

  • 22 Januari 2008 - 21:56

    Wouter:

    HEY Gerrit,

    Goed om te horen dat het goed met je gaat daar. Klnikt allemaal hartstikke tof daaro. Wel lekker hoor een eigen douche etc. En inderdaad wel een schok om te horen dat je heb gelezen, ben trots op je ;). Zit daar toevallig een Irish pub in de buurt :P Anders doen we daar de vaste zaterdagavond vulling :D. Hoop snel weer wat van je te horen. Nog veel plezier en lees je snel.

    Greet Wouter

  • 23 Januari 2008 - 12:54

    Maurice:

    Héé Gerrie!

    Leuk om te lezen wat je aan het uitvreten bent daarzo. Beetje jaloers wel, als ik hier uit het raam kijk is het nogal nattig..
    NEC-Ajax was ik net een beetje aan het vergeten... dank je wel.. :p

    Laterz, Maurice

  • 24 Januari 2008 - 18:00

    Monique Berkouwer:

    Wow, wat geweldig dat je je plan hebt uitgevoerd. Geniet met volle teugen van elke minuut!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2008

Bijna onderweg..

26 April 2008

Lekker rustig

17 April 2008

Ander land, andere stad & ander werk!

31 Maart 2008

Bruiloft en meer feesten!

10 Maart 2008

Fotoootjes!!
Gerrit

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 13926

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 14 Juli 2014

Mijn 2e reis

18 Januari 2008 - 14 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: